Ontbijt

Zacht gekookt eitje met Pain PNI soldaatjes

21/09/'19

Het is een supersimpel ontbijt en ieders favoriet: een zachtgekookt eitje met soldaatjes. Lekkere broodreepjes, zacht eigeel en een beetje zeezout… de dag kan kEIgoed beginnen!

Een dagelijks eitje voorziet ons van de nodige eiwitten en zijn rijk aan vitamine A, B en D en mineralen als zink, seleen, ijzer en choline.

Maar eieren bevatten ook 200 mg cholesterol en worden  daarom nog steeds vaak in het verband gebracht met hart en vaatziekten. Onterecht! Want uit recente onderzoeken  blijkt duidelijk dat 7 eieren per week niet gerelateerd worden aan verhoogde kans op hart- en vaatziekte.

Het is wel veel efficiënter om uw dagelijkse comsumptie van snelle koolhydraten te beperken zodat de bloedvaten glad zijn en de LDL niet kan blijven plakken. 

Combineer deze gezonde eitjes met een gezonde boterham. Kies voor een gezond Pain PNI brood dat bestaat uit goede vezels en eiwitten.

“Geef acht”  aan deze gezonde soldaatjes met een zacht gekookt eitje.

Smakelijk!

Recept - Zacht gekookt eitje met Pain PNI soldaatjes

INGREDIËNTEN

  • 4 eieren
  • 4 sneden  Pain PNI
  • Zeezout
  • Peper

BEREIDING

Kook de eitjes 4 tot 5 minuten, zodat ze zachtgekookt zijn.  Laat de eieren na het koken heel schrikken in koud water en zet ze in eierdopjes. Snijd de boterhammen in repen (soldaatjes dus).   Pel de bovenkant van het ei en eet het bovenste eiwit op. Strooi eventueel wat peper en/of zout op het eitje. Doop de stukjes brood in het zachte eigeel... pure nostalgie.

 

Print dit recept